Sleva. Slovo, které snad zajímá nebo spíše láká každého. Není liž pravda? Je to vlastně součást reklamního „tahu“ obchodníků na potencionální zákazníky. Snaží se tím zlákat více a více zákazníků pro výrobek, který právě s nižší cenou nabízejí, aby ho co nejvíce prodali. Slevy se pravidelně objevují v určité časové období. Ty nejvýraznější slevy přichází v období od listopadu do Vánoc, kdy se obchodník snaží využít příležitost, upoutat zákazníky, kteří budou určitě nakupovat, protože se blíží hlavní nákupní horečka. Čekají nás totiž nejkrásnější svátky v roce, ale také nejnáročnější. A my máme možnost nakoupit pro své blízké ve slevě na tzv. „černý pátek“, tedy čtvrtý pátek v listopadu. Jedná se o marketingovou akci na většinu zboží – oblečení, elektronika, hračky, …. které má být „výrazně zlevněno“.
„Černý pátek“ má svůj původ v USA a stejně jako jiné dny/svátky převzaté z USA (třeba Valentýn), se začal tento den, tradovat i u nás. Obchodníci zlevní zboží a zákazník může začít nakupovat. A nejedná se, jak by se zdálo podle názvu o jeden den, ale i třeba o celý víkend nebo třeba i delší nakupovací období. Prostě nějak je to pojmenováno, aby to přitáhlo co nejvíce lidí a vlastně nesejde na tom, jak to bude dlouho. Česká povaha.
Některé věci se o této akci dají sehnat opravdu levněji, ale někteří obchodníci slevy jen „předstírají“. Několik dní dopředu, než akce začne, zdraží výrobek, pak dají slevu a jsou vlastně na ceně, kterou by za zboží získali i bez akce. Je to jako se vším, prostě vždycky se najde někdo, kdo se snaží klamat zákazníka. Nic na plat, tento den je ale u Čechů oblíbený a tržby obchodníků v tomto období opravdu rostou. Nezažíváme zde však situace, které jsme mohli vidět ze záběrů pořízených v USA. Tam se lidé o zlevněné výrobky opravdu až dokáží třeba poprat. Jenže takové „opravdové slevy“ se u nás nenajdou.
Další slevové období přijde hned po Vánocích. Obchodníci se snaží přilákat na zboží ty, kteří obdrželi od svých blízkých pod stromečkem nějakou tu obálku s penízky. A ti ji hodlají hned utratit. Nazvou to třeba „výprodej skladu nebo všechno musí pryč“. Jedná se však o další marketingovou akci a snahou je, přilákat co nejvíce lidí. A my si přece rádi něco kupujeme ve výprodeji.
Pak už jen tradiční slevy z letáků potravin v našich „obchoďácích“. Máme pořád plné schránky. Ale i ty jsou stále více oblíbené. Ceny potravin nezadržitelně rostou a jeví se stále zajímavější a vlastně výhodnější, počkat si na akci a koupit třeba máslo za lepší cenu a logicky ve větším množství. Stejně tak maso či jiné potraviny. A obchodník si „mne ruce“. Opět je zde však právě odvrácená stránka celé věci. Obchodník vás přiláká na máslo a odnesete si další potraviny třeba za větší cenu, než byste nakoupili jinde. V tu chvíli jsme ale spokojeni. Pošleme tam i babičku, sousedku či kolegu z práce.
No řekněte, taky jste určitě spokojeni, když nakoupíte se slevou. Že?
zdroje: Fotka od <a href=“https://pixabay.com/cs/users/kalhh-86169/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2542451″>kalhh</a> z <a href=“https://pixabay.com/cs//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=2542451″>Pixabay</a>